TOP 5: Moje ulubione rasy psów

Kolejne TOP 5 pod rząd, a to dlatego, że nie ma mnie w domu, a ten post pisało się naprawdę szybko. Tym razem moje ulubione rasy psów, a kolejność ich wymienienia również po części przypadkowa. Czy któraś z wymienionych ras jest też Waszą ulubioną? A może macie całkiem inne TOP 5? Z chęcią poznam Wasze odpowiedzi.

1. DOBERMAN

Nigdy nie miałam do czynienia z tą rasą na żywo, choć ostatnio nawet u nas na wsi z daleka widziałam owego przedstawiciela. Doberman podoba mi się i w wersji naturalnej (klapnięte uszy i długi ogon), i kopiowanej (stojące uszy i krótki ogon), ale ta druga trochę bardziej, bo normalnie dobek wygląda jak przerośnięta Milka. Tak naprawdę nie wiem czemu mi się spodobały. Wygląd? Być może. Charakter? Również. Dużo kiedyś o nich czytałam i w dalekiej przyszłości chciałabym mieć dobermana.

Pinterest "doberman" - 1 2 3

2. OWCZAREK AUSTRALIJSKI AUSSIE

Miałam okazję poznać i przebywać już nie raz z przepięknym przedstawicielem rasy (albo w typie, co nie zmienia faktu, że jest piękny). Niesamowicie mądre psy, które bądź co bądź potrzebują pracy z człowiekiem i dobrego wychowania, podobnie jak border collie, z którym także miałam możliwość przebywać. Mówiąc szczerze, nie skusiłabym się na razie na zakup aussie, ale może kiedyś.

Pinterest "aussie" - 1 2 3

3. OWCZAREK NIEMIECKI

Znam wiele psów tej rasy i każdy wygląda niemal identycznie jednak pod względem zachowania bardzo się różnią. Z wieloma się bawiłam, z jednym wychodziłam na spacer, a i dużo widuję za płotami. Zdecydowanie bardziej podobają mi się owczarki krótkowłose niżeli długo i o czarnej maści, chociaż niektóre czarno-podpalane mają ciekawe rozłożenie kolorów.

Pinterest "german shepherd" - 1 2 3

4. COCKER SPANIEL ANGIELSKI

U tej rasy najbardziej lubię umaszczenie złote i takie jak na trzecim zdjęciu, ale nazwa wypadła mi całkowicie z głowy. Nie raz widuję tę rasę na spacerach i muszę przyznać, że to naprawdę świetnie psiaki. Nie miałam jednak okazji spędzić więcej niż kilka minut z jej przedstawicielami, ale swojego czasu również sporo o nich czytałam.

Pinterest "cocker spaniel english" - 1 2 3

5. BULLTERRIER

Mimo nieciekawej opinii wśród ludzi dla mnie bullterriery i reszta TTB są takie same jak każdy inny pies. Jak go wychowasz taki będzie; jak nie wychowasz no to cóż... Co mnie do nich przyciągnęło? Wyjątkowy wygląd, to na pewno, ale nie tylko. Bardzo podoba mi się u nich umaszczenie białe z czarnym prześwitem gdzieniegdzie. Chociaż pręgowany z białym (np. na pierwszym zdjęciu) też jest całkiem ładny. 

Pinterest "bullterrier" - 1 2 3

Komentarze

  1. Aussie to też moja ulubiona rasa, ale nie jedyna. Odkąd mam labradora lubuję się właśnie w nich i flatach, no i ogólnie retrieverach. Chyba przepadłam :p
    Pozdrawiamy! | nasz blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dobermany i również w przyszłości chciałabym takiego mieć. Kocham te ich piękne stojące uszy i ten króciutki ogonek. Są po prostu doskonałe.
    Pozdrawiamy :) kochanybingo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz